Το πιο αντιοξειδωτικό φρούτο της γης είναι το…

0

Το πιο αντιοξειδωτικό φρούτο της γης είναι το… Posted by Xoris Oria Date: in: Υγεία

Το acai (ασάι) είναι ένα βραζιλιάνικο μούρο που προέρχεται από το
φοινικόδεντρο acai (Euterpe oleracea) από την περιοχή του Αμαζόνιου και θεωρείται μια από τις πιο πλήρεις και υγιεινές τροφές της φύσης. Είναι συγγενές με το βατόμουρο και το cranberry. Περιέχει αντιοξειδωτικά, αμινοξέα και απαραίτητα λιπαρά οξέα. Έχει το μέγεθος ενός σταφυλιού και έχει σκούρο μωβ χρώμα. Η γεύση του μοιάζει σαν ένα μείγμα μούρων και σοκολάτας. Οι αρχαίες φυλές του Αμαζονίου χρησιμοποιούσαν το φρούτο αυτό στη μαγειρική. Στις μέρες μας σε μερικές περιοχές της Βραζιλίας το φρούτο αυτό καταναλώνεται σε καθημερινή βάση. Σε παραδοσιακούς πληθυσμούςCabolco στην περιοχή Αμαζονίου της Βραζιλίας το acai αποτελεί το 42% της συνολικής πρόσληψης τροφής. Είναι δημοφιλές στους Βραζιλιάνους αθλητές λόγω της ικανότητάς του να τονώνει την ενέργεια και να αυξάνει την αντοχή. Θεωρείται ότι η κατανάλωσή του ευεργετεί πολύ την υγεία, αφού μεταξύ άλλων έχει αντιοξειδωτική δράση, προστατεύει την καρδιαγγειακή υγεία και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Το acai περιέχει μια αξιοσημείωτη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών που μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες και μας βοηθούν να καταπολεμήσουμε την πρόωρη γήρανση. Περιέχει 10 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα κόκκινα σταφύλια, 10-30 φορές περισσότερες ανθοκυανίνες από το κόκκινο κρασί, 60% περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα ρόδια και διπλή ποσότητα αντιοξειδωτικών από τα βατόμουρα. Οι ανθοκυανίνες είναι συστατικά που έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Οι ανθοκυανίνες είναι υπεύθυνες για τις κόκκινες, βιολετί και μπλε αποχρώσεις σε πολλά φρούτα, λαχανικά και λουλούδια. Οι τροφές που είναι πολύ πλούσιες σε ανθοκυανίνες – όπως τα βατόμουρα, τα κόκκινα σταφύλια, το κόκκινο κρασί και το acai – είναι πολύ έντονα χρωματισμένες. Μερικές από τις ανθοκυανίνες που έχουν βρεθεί στο acai είναι η κυανιδίνη-3-γλυκοσίδη και η κυανιδίνη-3-ρουτινοσίδη. Άλλες φαινόλες που περιέχει είναι η κατεχίνη και επικατεχίνη (που υπάρχουν και στο πράσινο τσάι), η κουερσετίνη και διάφορα άλλα φλαβονοειδή. Είναι πιθανό ότι η συνεργιστική δράση αυτών των συστατικών, όπως βρίσκονται στο acai, είναι υπεύθυνη για την ισχυρή αντιοξειδωτική του δράση.
Το acai είναι πολύ υψηλό στη σκάλα ORAC. Το τεστ ORAC (Oxygen Radical Absorption Capacity, δηλαδή Ικανότητα Απορρόφησης Ριζών Οξυγόνου) μετράει την ολική αντιοξειδωτική δράση ενός βιολογικού δείγματος. Είναι ένα τεστ που αναπτύχθηκε για το USDA (Τμήμα Γεωργίας των ΗΠΑ) από επιστήμονες στο Tufts University, για να μετράει την αντιοξειδωτική ταχύτητα και ισχύ των τροφών και των συμπληρωμάτων. Ο μέσος δυτικός άνθρωπος, για να αντιμετωπίσει όλες αυτές τις ελεύθερες ρίζες που συναντά σε καθημερινή βάση, χρειάζεται 2000 μονάδεςORAC την ημέρα. Υπολογίζεται ότι το 80-90% του παγκόσμιου πληθυσμού αποτυγχάνει να καταναλώσει ακόμα και το μισό από αυτό το επίπεδο. Το USDA έχει εξετάσει όλα τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής μέσω του τεστ ORAC. Το USDA αναφέρει ότι το υψηλότερο ORAC από όλες τις τροφές που έχει εξετάσει ήταν για τα cranberries, που είχαν σκορ ORAC 95. Το acai είναι πολύ υψηλό στη σκάλαORAC και παρέχει πολύ υψηλότερα επίπεδα από αυτά πολλών πλούσιων σε ανθοκυανίνες φρούτων, όπως των κερασιών και των cranberries. Ένα δείγμα από κατεψυγμένο αποξηραμένο φρούτο acai που εξετάστηκε με το τεστ ORAC είχε σκορ ORAC 1027. Ήταν πολύ υψηλότερο δηλαδή στη σκάλα ORAC από τα cranberries που είχαν σκορORAC 95. Αυτό κάνει το acai την τροφή με τη μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών από όλες τις άλλες τροφές.
Το acai περιέχει μονοακόρεστα λίπη, διαιτητικές ίνες και φυτοστερόλες (βήτα-σιτοστερόλη, καμπεστερόλη και σιγμαστερόλη) που βοηθούν στην καρδιαγγειακή υγεία. Περιέχει επίσης ένα σχεδόν τέλειο σύμπλεγμα αμινοξέων. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βήτα-καροτίνη, βιταμίνες C και E, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Περιέχει υψηλή ποσότητα καλίου, χαλκού και μαγγανίου.
Το acai είναι ένα φρούτο πλούσιο σε απαραίτητα ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά οξέα. Το περιεχόμενο του σε λιπαρά οξέα μοιάζει με αυτό του ελαιόλαδου, διότι το acai είναι πλούσιο σε μονοακόρεστο ολεϊκό οξύ (ωμέγα 9). Το ολεϊκό οξύ είναι σημαντικό, διότι βοηθά τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα των ιχθυελαίων να διαπερνούν την κυτταρική μεμβράνη και μαζί βοηθούν να γίνουν οι κυτταρικές μεμβράνες πιο εύκαμπτες. Διατηρώντας την κυτταρική μεμβράνη εύκαμπτη όλες οι ορμόνες, οι νευροδιαβιβαστές και οι υποδοχείς ινσουλίνης λειτουργούν πιο αποτελεσματικά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι υψηλά επίπεδα ινσουλίνης δημιουργούν φλεγμονή, η οποία προκαλεί γήρανση.
Αν και χρειάζεται να γίνουν επιπλέον έρευνες, πιλοτικές μελέτες προτείνουν ότι σε υγιείς υπέρβαρους ενήλικες η καθημερινή κατανάλωση acai μειώνει σημαντικά τη χοληστερίνη και διάφορους δείκτες του μεταβολικού συνδρόμου που σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη, καρδιαγγειακή ασθένεια και εγκεφαλικό, όπως αναφέρει ο Jack F. Bukowski, MD, Ph.D., πρώην καθηγητής του Harvard και νυν διευθυντής του NutritionalScience Research Institute.
Labels Υγεία Loading… Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Article Source – ksipnistere.com

Loading…

Use Facebook to Comment on this Post

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here